20 sep 2017

Een klacht en dan….

0 Reacties

Wat doet u met een klacht?

Als u een oldtimer koopt is de kans dat er wat kapot gaat aanwezig. Vaak zijn dat dingen die te overzien zijn en met ouderdom te maken hebben maar soms kan een reparatie ook tegenvallen of komt u stil te staan. Dat is misschien inherent aan de leeftijd van de auto maar wel vervelend.

Wat doet u als u dit overkomt? Waar gaat u dan naartoe?

Wij maken soms mee dat iemand met een klacht/ reparatie ergens anders heen gaat en ons niet op de hoogte stelt. Als dan de rekening tegenvalt dan worden wij soms gevraagd die (deels) te betalen. Of lezen we onaardige berichten op internet. Wij geven geen garantie op onze oldtimers (met uitzondering op nieuw gemonteerde onderdelen). Wel zeggen wij altijd; bel ons als er iets is, wij willen altijd meedenken over een oplossing bij een probleem waar u tegenaan loopt.

Misschien hebben we niet altijd de, in uw gedachten, ideale oplossing maar met elkaar kun je in goed overleg best ver komen. Als wij niet weten dat er een klacht is dan krijgen wij ook geen kans om een oplossing aan te bieden. Kan het dan een negatieve ervaring genoemd worden? Is het correct om een auto ergens ter reparatie aan te bieden, er wat aan te laten doen en de tegenvallende rekening aan ons te overhandigen? Is het niet beter om van tevoren te overleggen?

Als u een TV bij de mediamarkt koopt en hij gaat kapot gaat u er dan als 1e mee naar de BCC? Om vervolgens de rekening naar de mediamarkt te sturen? Of gaat u eerst naar de mediamarkt, overlegt u daar uw klacht en geeft u hen de kans om mee te denken over een oplossing?

Als iemand zich hier meldt met een reparatie en ons verteld dat de auto recent bij een ander gekocht is dan zullen wij altijd adviseren eerst de verkoper te contacteren en te praten over een oplossing. Wij willen geen collega’s beschadigen door vervelende verhalen op internet zonder 2 kanten van het verhaal te kennen. Wanneer nodig zullen wij ook contact met een collega op nemen om te overleggen.

Wij hebben wel eens onze medewerking stop gezet omdat iemand echt niet open stond voor een oplossing, we hebben ook wel eens 300 km gereden om een auto op te halen die niet meer liep. Alles heeft ook te maken met de verantwoording, verwachting en redelijkheid van de koper. Met respect en begrip voor elkaar kun je vaak tot een goede oplossing komen.

Dus overkomt u iets vervelends, heeft u een klacht, bent u niet tevreden? Neem contact met ons op en geef ons de kans met u mee te denken. Dat doen wij graag! Wij vinden het heel erg fijn als een ieder tevreden is en daar doen we ons best voor. Geeft u ons ook die kans?

[begin]