11 sep 2016

Een tegenvaller kun je ook hebben….

0 Reacties

Waar gewerkt wordt gaan dingen mis, zo ook bij ons. We kunnen vaak leuke verhalen delen maar de minder leuke verhalen hoeven ook geen geheim te zijn vinden wij. In februari hebben wij een Amazon verkocht en daarop een Amazon ingeruild. Uiteraard geen perfecte Amazon maar naar ons idee een mooie auto met wat aandachtspunten zoals bij elke oldtimer in deze prijsklasse. Onder andere wat plekjes aan de bodem waarvan de koper ons aangaf dat hij meerdere dingen aan de auto wilde laten verbeteren op termijn.

Vorige week is de Amazon hier opnieuw geweest nadat hij bij een garage is geweest om te bespreken wat er gedaan moest worden. Daar bleek dat er meer (verborgen) werk was dan het in de 1e instantie leek. Sommige plekken waren losgebeiteld, op zoek naar slechte plekken? Er blijkt meer laswerk te zijn waarvoor een behoorlijk (te) hoge prijsopgaaf tot herstel, is gegeven. De koper is daarvan geschrokken en was ook boos, dat kunnen wij ons voorstellen. Erg vervelend dat de Amazon is tegengevallen. Zowel wij als de koper hebben deze dingen over het hoofd gezien, sommige dingen waren helaas ook verborgen. Wij geven nooit garanties op onze oldtimers, de auto’s zijn meestal 50 jaar en ouder, waar moet je garantie op geven? Echter in dit soort gevallen laten we iemand natuurlijk niet zomaar in de kou staan. Wij willen het liefste dat iedereen tevreden is.

We hebben 3 oplossingen aangeboden:
– Wij laten de Amazon herstellen
– We willen de Amazon omruilen met een ander exemplaar dat hier staat.
– We willen de auto (na herstel) voor de koper verkopen

De koper zou hierover nadenken. Wij hebben de garage gebeld die hij opgaf om te vragen wat al hun bevindingen waren voor een compleet beeld. Tot onze verbazing bleek de genoemde garage niet op de hoogte te zijn en kenden de auto ook niet. Wat vreemd, waarom word er een andere naam gegeven? Wij weten inmiddels bij welke garage hij wel is geweest en snappen nu ook de hoge prijzen en de frustratie beter.

Helaas hebben wij niets meer van de koper vernomen maar kwamen een advertentie tegen waarin hij de Amazon te koop heeft gezet als een wrak met een boze reactie naar ons. Jammer dat sommige mensen dan gelijk een oordeel hebben, ieder verhaal heeft 2 kanten. Wij betreuren het dat de koper niet bereid is samen tot een oplossing te komen maar om ervoor te kiezen het op deze manier af te handelen. Erg jammer we hadden graag een oplossing willen bereiken.

Het liefste hebben wij ook dat er nooit iets verkeerd gaat, dat zou fijn zijn. Wij zitten er niet op te wachten om alleen geld te verdienen ten koste van een goede naam of service. Dan is de plezier er snel af, ook voor ons. We doen ons best en soms gaan dingen mis maar gelukkig gaat er ook heel veel goed. Wij verdienen aan verkopen maar bovenal is het een hobby die veel plezier geeft. Helaas gaan er soms dingen mis maar het gaat vooral om de oplossing die je samen kunt bereiken. Als een andere partij daar niet toe bereid is dan houdt het helaas op, erg jammer.

Deze week zullen wij tips en adviezen plaatsen over de aankoop van een oldtimer en de verwachtingen die u wel of beter niet kunt hebben. Iedereen is hier welkom voor een eigen indruk.

Update: Het is voor ons fijn om te weten dat juridische stappen hebben uitgewezen dat onze inzet, en de andere kleur die aan het verhaal is gegeven, voldoende is geweest om de zaak te laten seponeren. Wij blijven proberen onze klanten vriendelijk en eerlijk te helpen.

[begin]